Rebranding a rekonstrukce budovy na Karlově náměstí se týká retailových i kancelářských prostor a architektonických úprav s instalací nového loga a identity značky.

Administrativní a obchodní centrum „Karlák Shopping Square“ (dříve Charles Square Center) dostává novou tvář v podobě kompletního rebrandingu, architektonických úprav a rekonstrukce retailových a kancelářských prostor včetně zmodernizovaného loga. Kancelářskými nájemci v budově jsou Phillip Morris, Cisco, DIOR, Commerzbank nebo Moët Hennesy. Mezi nově příchozí retailové nájemce patří například McDonald’s nebo Fruitisimo. Budovu vlastní německá společnost KGAL, která se zaměřuje na správu aktiv a investic a je takém iniciátorem celého projektu. Pronájem kancelářských prostor a správu budovy zaštiťuje společnost Savills, která ji také v roce 2021 provedla certifikačním procesem v úrovni BREEAM In-Use Excellent. O pronájem maloobchodních prostor a project management se stará společnost CBRE, která zároveň realizuje redevelopment objektu Karlák Shopping Square.

„Jsme velmi spokojeni s tím, jak se projekt vyvíjí. Splnění požadavků nájemců a zároveň zvýšení kvality budovy je náročný proces, ale každá zúčastněná strana je zapálená a pracuje na nejvyšší profesionální úrovni. Klíčem k úspěchu je vysoká míra spolupráce mezi všemi zúčastněnými. Nakonec je velmi obohacující vidět, jak se všechny dílky skládají dohromady jako ve hře Tetris,“ komentuje Jessica Zeitler, Asset manažer v KGAL.

Noví i dlouhodobí nájemci podtrhují atraktivitu a zájem o Karlák Shopping Square

„Nově jsme zprostředkovali pronájem pro dva atraktivní gastro brandy, a to ovocný bar Fruitisimo a oblíbený McDonald’s, jehož prostor o ploše více než 300 m2 bude spojovat vnitřní galerii s frekventovaným prostranstvím před polyfunkčním centrem,“ říká Jan Janáček, Head of Retail Sector v CBRE, a dodává: „Mezi dlouhodobé nájemce patří supermarket Billa, z těch větších formátů se dále jedná o drogerii Teta a oblíbený koncept fitness center John Reed.“ Centrum kromě toho čekají další změny – ty se týkají budoucích i stávajících nájemců. Příkladem je obchod řetězce Don Pealo, který se přemístí do nových prostor. V pokročilých fázích jednání jsou dále pronájmy prostor pro renomovanou mezinárodní pekárenskou značku a řetězec veganských a vegetariánských restaurací

Pavel Novák, Head of Office Agency v Savills, dodává: „Kancelářské budovy v centru Prahy jsou pro firmy vždy atraktivní díky své výhodné lokalitě. V případě této budovy navíc oceňují poskytované služby v rámci obchodní galerie, dostupnost přímo na metru a třeba i výhledy

z nejvyšších pater. Právě tyto faktory mimo jiné vedly k prodloužení smluv s dlouhodobými nájemci. Například Philip Morris si zde pronajímá téměř 3 500 m² a Cisco 2 800 m²."

Architektonické změny, redesign a rebranding

„V rámci rekonstrukce vlastník plánuje úpravu fasády centra. Návrh respektuje stávající podobu budovy a vychází z jednoduchosti její architektury. Nedílnou součástí je určitě rebranding. Design log jednotlivých nájemců a obchodního domu jako takového bude sjednocen a velkoplošná reklama a barevné polepy budou odstraněny,“ vysvětluje Anna Pospíchalová, architekt v oddělení Building Consultancy v CBRE.

Cílem je zklidnit vizuální obraz budovy ve veřejném prostoru a zároveň podpořit viditelnost vstupů do centra, hlavně do jeho obchodní části. Vstup do kancelářských prostor je záměrně potlačen. Fasádu budou doplňovat kvalitní materiály, mezi kterými vynikne černé matné sklo rámující portál vstupu do obchodního domu a zrcadlový prolamovaný nerezový plech použitý na podhled prostoru. Důležitým elementem je rovněž světlo jak přirozené, tak umělé.

 

„Proměna čeká jednotky nových i stávajících nájemců. Jedná se například o tvorbu prostoru Shell & Core pro fastfoodový řetězec McDonald’s a další gastronomické provozovatele. Spolu s vlastníkem chceme maximálně využít potenciál místa, oživit polyfunkční centrum i z ulice a přilákat tak co nejvíce návštěvníků,“ říká Barbara Jesenská, projektová manažerka v oddělení Building Consultancy v CBRE.

 

Světlo jako klíčový prvek redesignu

V budově bude zaveden nový osvětlovací systém, který bude reagovat na přirozené světlo a zlepší celkovou atmosféru prostředí. Nová instalace je navržena tak, aby eliminovala nežádoucí odlesky a přebytečné světlo, což přispěje k minimalizaci rušivých rozdílů v jasu a kontrastu při přechodu z exteriéru do interiéru. Výsledkem bude příjemnější prostor, který lépe respektuje okolní prostředí. Dalším pozitivním aspektem bude maximální využití potenciálu centra. Nové osvětlení umožní lépe vyzdvihnout a prezentovat nabízené produkty a služby. Navíc bude podporovat prodej a přitahovat více zákazníků, kteří si budou moci vychutnat a prozkoumat sortiment v retailové části. Tím vznikne prostor pro zvýšení tržeb a úspěšnost nového Karláku. Celkově tedy rekonstrukce polyfunkčního centra přinese pozitivní změny v čistotě vizuálního prostředí i využití jeho potenciálu.