Vítězí Konsorcium Rohan, oznamovala Praha v červnu 2008 výsledek výběrového řízení na urbanistický rozvoj, pronájem a následný odkup lukrativních městských pozemků na Rohanském ostrově. Konsorcium vlastněné Sekyra Group s cenovou nabídkou 1,68 miliardy korun ve finále porazilo Development Pobřežní finanční skupiny J&T a společnost Avenzo Vice, která je nyní v likvidaci.
Zájem měla i řada zahraničních developerů působících v té době na pražském trhu. Skupina developera Luďka Sekyry tehdy měla po Praze mnoho velkých projektů, z nichž některé v době finanční krize po roce 2008 rozprodala.
Nezbavila se však velkých rozvojových lokalit bývalých nádraží na Smíchově a na Žižkově a také území na Rohanském ostrově. Původní plán začít stavět v letech 2009 až 2010 se však o více než deset let posunul. V roce 2018 rozvoj území posvětila rada hlavního města schválením urbanistické studie od ateliéru Pavel Hnilička Architekti.
Více bytů, méně sportu
„Celkový objem investice do Rohan City pravděpodobně přesáhne osmnáct miliard korun,“ říká dnes výkonný ředitel Sekyra Group Leoš Anderle. Původně firma uváděla patnáct miliard. Co stále platí, je důraz na bydlení. Rezidenční výstavba se ovšem z původních 1200 až 1300 bytů více než zdvojnásobila. Ze záměrů naopak časem vypadla nabídka volnočasových aktivit, kam měly patřit zelené lázně, plavecké bazény či zimní bruslení.
Sekyra Group od počátku příprav slibovala kvalitní architekturu. Už v první etapě vyrostou rezidenční a kancelářské objekty navržené ateliérem AI-Design architektky Evy Jiřičné. Druhou administrativní budovu navrhl architekt Jakub Cigler, další bytový blok studio EBM.
Druhá etapa Rohan City, která na západní straně naváže na existující projekt River Gardens, bude dílem více ateliérů, jejichž výběr vzešel z architektonického workshopu. V něm zvítězilo studio Schindler Seko, které je hlavním architektem této etapy o třech bytových blocích a kancelářských budovách.
Město řeší Rohanský most
Právě do této etapy má ústit plánovaný most, který spojí Karlín s Holešovicemi. Architekti už Rohanský most zahrnuli do svých návrhů a někteří s ním dokonce počítají jako s dominantou. Schindler Seko architekti pojali most pro automobilovou i tramvajovou dopravu, který povede v prodloužení ulice Urxova jako příležitost pro vznik bulváru kolmého na dopravní tepnu Rohanského nábřeží.