Pandemie neustále přeměňuje způsob, jakým se zaměstnanci i zaměstnavatelé dívají na kancelářské prostory. Ani s návratem k „novému normálu“ se ale trh nevyhne důležitým změnám, které reflektují nové hygienické požadavky nebo sílící důraz na moderní technologie. Klíčovým slovem pro kanceláře v roce 2021 bude flexibilita.
„Back office, zahrnující konferenční místnosti a další společné prostory, se stane vytíženějším. Důležité také bude možnost přizpůsobovat se nejistým podmínkám. Ty se v praxi projeví třeba častější kombinací klasických kancelářských prostor s těmi flexibilními nebo implementací směnných provozů či systému hub and spoke. V poslední době je zřetelný také velký zájem o rotační model,“ popisuje Jana Gerhátová z Business Link Visionary.
Kanceláře jako prostor ke spolupráci
Srdcem kanceláří se do budoucna stanou konferenční místnosti a další sdílené prostory. Po roce zkušeností s home office je majitelům firem i zaměstnancům jasné, že řadu úkolů jsou schopni efektivněji vyřešit z domova. Nosným bodem moderních kanceláří proto budou spíše prostory pro intenzivní spolupráci a setkávání, které kromě efektivity práce ovlivní i firemní kulturu.
„Výzvou letošního roku bude efektivní propojení práce z kanceláře a domova. Pokud na určitém počtu míst v kanceláři může rotovat více zaměstnanců, jsou prostory využity efektivně, snižují se finanční náklady a současně vzniká prostor pro intenzivnější spolupráci. Ta je v časech pandemie klíčová,“ říká Jana Gerhátová.
Role bezkontaktních technologií
Rok 2021 s sebou přináší rovněž zásadní změny na poli bankovní identity. Společně s důrazem na bezhotovostní styk tak vzniká nová digitalizační vlna, která prostoupí napříč všemi ekonomickými segmenty, trh s kancelářskými prostory nevyjímaje.
„Nové technologické nároky pro zaměstnavatele v praxi znamenají potřebu klást vyšší důraz na investice, které jim pomůžou udržet krok s digitálními trendy. Například bezkontaktní technologie se stanou standardem, a to z hlediska jak ekonomických, tak také hygienických nároků,“ vysvětluje Gerhátová a dodává, že v kancelářském prostředí se implementace bezkontaktních technologií již dnes začíná objevovat v rámci vstupních systémů, inteligentních výtahů nebo osobních skříněk pro zaměstnance.
Zdroj:// Retrend